ALLSHIELD

AllShield

Persberichten en informatie

AllShield Blue beperkt schade door dakbranden

Het aantal branden van zonnepanelen op daken neemt alleen maar toe. Alblasserdam, Arnhem, Winterswijk, Zeewolde, Biddinghuizen in een periode van een paar weken allemaal branden waarbij zonnepanelen een rol spelen. De schade en persoonlijke ellende is enorm. Het aantal daken met zonnepanelen zal alleen maar toenemen en mensen blijven fouten maken. Dus we kunnen de komende jaren meer ellende en schade verwachten.

AllShield heeft een brandveilige coating ontwikkeld die goedkoper is dan bitumen, licht van gewicht is, sneller aan te brengen is, wit zodat hij het gebouw koeler houdt en de coating is A1 brandveilig ofwel de coating zorg dat je dak inherent brandveilig is. Ofwel een WIN-WIN-WIN-WIN voor dakeigenaren. Brede toepassing van de coating gaat veel ellende voorkomen.

Verzekeraars willen vaak geen opstal- of bedrijfsrisico verzekering afsluiten als er zonnepanelen op bedrijfsdaken liggen. Hierdoor kunnen vele bedrijven geen panelen plaatsen. AllShield blue maakt dat daken met zonnepanelen weer verzekerd kunnen worden en wordt geadviseerd door toonaangevende bedrijven als: Burghgraef van Tiel, Efectis, OOM, Gearfire, PWD combinatie en nog vele anderen.

—————————————————— PERSBERICHT ————————————————————

AllShield Coatings B.V.

Nieuwerkerk aan den IJssel, 5 augustus 2023

**Startup Revolutioneert Zonnepaneelindustrie met Brandveilige Oplossing**

Als we in Nederland de transitie naar fossielvrije energie willen maken, zijn zonnepanelen op grote daken essentieel. Helaas zijn veel bedrijfsdaken gemaakt van EPS en bitumen, twee zeer brandbare stoffen. Dit vormt een aanzienlijk risico: een kleine brand -veroorzaakt door vliegvuur of een defect zonnepaneelcomponent – kan zich snel over het dak verspreiden. Als gevolg hiervan zijn verzekeringsmaatschappijen vaak terughoudend om dergelijke bedrijven te verzekeren, wat frustrerend is voor ondernemingen die willen investeren in milieuvriendelijke maatregelen.

Nederland wacht met ongeduld op een oplossing, vooral nu het stroomnetwerk steeds voller raakt en het gebruik van landbouwgrond voor zonnepanelen niet langer wenselijk is. In regio’s waar nog wel capaciteit op het net is, is het cruciaal dat alle beschikbare daken benut kunnen worden.

AllShield Coatings, een startup uit Nieuwerkerk aan den IJssel, heeft een betaalbare en innovatieve oplossing ontwikkeld voor dit groeiende probleem. Hun lichtgewicht, minerale coating is bestand tegen temperaturen tot 1300 graden, en kan daarmee brandpreventie op daken aanzienlijk verbeteren. Deze coating voorkomt dat branden zich verspreiden naar omliggende zonnepanelen, waardoor een potentieel incident beperkt blijft.

Naast de brandveiligheidsvoordelen biedt de coating ook een verbetering in energie-efficiëntie: het houdt bedrijfsgebouwen koeler in de zomer, verlengt de levensduur van de dakbedekking en verbetert de efficiëntie van de zonnepanelen. Dit zijn significante voordelen die bijdragen aan de vermindering van de opwarming van de aarde.

De coating heeft – net als alle dakbedekking – een garantie van minimaal 10 jaar, maar er is geen reden om aan te nemen dat hij korter dan 50 jaar meegaat Een investering in de coating is daarmee ook een langdurig goede investering.

Deze innovatie van AllShield Coatings heeft de potentie om de zonne-energie industrie op zijn kop te zetten en kan een doorbraak betekenen in onze gezamenlijke inspanningen om over te stappen op fossielvrije energie.

Over AllShield Coatings B.V.

AllShield Coatings B.V. is de producent van brandwerende coatings. Het bedrijf is gevestigd in Nieuwerkerk aan den IJssel en ontwikkelt en produceert high-tech coatings voor brandwerende dakafwerking, INpakt gevelpanelen voor gevelafwerking, coatings voor versteviging van prefab bouwcomponenten, betonreparatie coatings en brandwerende coatings voor infrastructuur.

Voor meer informatie over AllShield Blue en de mogelijkheden:

AllShield Coatings B.V.,  dhr. Olivier Langejan

tel: +31 (0)10-272.00.09

e-mail: dak@allshieldcoatings.com    website: www.allshieldcoatings.com

voor de Pers

Beeldmateriaal is te zien op de website www.allshieldcoatings.com. Voor groot formaat digitale bestanden in .eps of een ander formaat  kunt u een mail sturen aan dak@allshieldcoatings.com.

————————————————einde Persbericht ————————————————————–

—————————————————— PERSBERICHT ————————————————————
AllShield Coatings B.V.
Nieuwerkerk aan den IJssel, 5 juli 2023

**’Wondercoating’ AllShield Blue van AllShield coatings:
Innovatieve coating maakt installatie van zonnepanelen op daken breder toegankelijk**

Algemeen:
Pandeigenaren die PV-panelen op hun oudere daken willen plaatsen, maar dit momenteel niet mogen vanwege door de verzekering opgelegde eisen betreffende de brandveiligheid van daken en bescherming van de voorraad in geval van een PV-panelenbrand, kunnen nu profiteren van AllShield Blue, een innovatieve, brandwerende en milieuvriendelijke dakcoating. AllShield Blue biedt een uitgebreide brandbescherming, verlengt de levensduur van bitumen daken en verhoogt de efficiëntie van PV-panelen, waardoor het een aantrekkelijke investering wordt voor pandeigenaren en bedrijven die op zoek zijn naar duurzame oplossingen.

Veel bedrijven met grote platte daken willen verduurzamen door middel van zonnepanelen, maar worden vaak tegengehouden door verzekeraars die de risico’s op brandschade te groot vinden. De Nederlandse startup AllShield Coatings biedt nu een revolutionaire oplossing met hun ‘wondercoating’ genaamd AllShield Blue.

Deze innovatieve coating maakt bitumendaken effectief brandwerend, waardoor de risico’s op brandschade aanzienlijk verminderd worden. Dankzij deze baanbrekende ontwikkeling wordt geschat dat ongeveer 40% meer daken in aanmerking kunnen komen voor zonnepaneelinstallaties. Vanwege de De Voorkeursvolgorde Zon beleidsregels is dit  noodzakelijk omdat het gebruik van landbouwgrond voor zonnepanelen aanzienlijk wordt beperkt.

Naast het vergroten van de veiligheid, verhoogt AllShield Blue ook het rendement van de zonnepanelen met 4% en vormt de coating een beschermende laag over het bitumen of PVC dakbedekking, waardoor de levensduur aanzienlijk wordt verlengd. AllShield Blue bestaat uitsluitend uit mineralen en water, het resultaat is een soort gespoten porselein dat het vernieuwen van oude bitumen of PVC overbodig maakt. Met een gewicht van slechts 6 kg per vierkante meter, kan de coating veilig worden aangebracht op daken die al het maximale gewicht dragen.

Na een decennium van ontwikkeling en uitgebreide tests met EPS-isolatie en dakbedekkingen bitumen en onderliggende EPS-isolatie, heeft een toonaangevende verzekeraar al aangegeven daken met de ‘AllShield Blue’-coating te willen verzekeren. Een bekend adviesbureau voor verzekeraars beveelt ook aan dat alle verzekeraars dit product voorschrijven. Verder lopen er gesprekken met een groot aantal andere verzekeraars.

AllShield Blue is pas drie weken op de markt, maar de orders stromen al binnen. Het lijkt een gat in de markt te hebben gevonden, met aanvragen van bedrijven uit heel Nederland.

De ontwikkeling van AllShield Blue is het resultaat van de toewijding van Krijn Leendertse, die na zijn pensionering besloot iets te willen doen voor de wereld. Hij heeft de afgelopen tien jaar eerst zelf in een garage en later een team van gemotiveerde mensen geëxperimenteerd met minerale coatings. Nu zijn droomproduct een realiteit is geworden, kijkt hij ernaar uit te zien dat talloze gebouwen dankzij zijn coating van zonnepanelen worden voorzien.

Met dit product lijkt AllShield een enorme stap te hebben gezet in de richting van een groenere wereld, wat een kleine stap voor de mens maar een grote stap voor de mensheid betekent.

Over AllShield Coatings B.V.

Voor meer informatie over AllShield Blue en de mogelijkheden:
AllShield Coatings B.V.,  dhr. Olivier Langejan
tel:        +31 (0)10-272.00.09
e-mail:        dak@allshieldcoatings.com        website:    www.allshieldcoatings.com

voor de Pers

————————————————einde Persbericht ————————————————————–

Branddag 29 juni 2023
14:00 of 16:00

Demonstratie van onze brandveiligheidscoatings
voor bitumen daken, zonnepanelen, EPS & parkeergarages op onze locatie in Nieuwerkerk aan den IJssel. Meld je nu aan. Dan bellen we je voor een afspraak.